EPUB ✼ CERPEN Author Faizal Sulaiman – Playutopia.us

CERPEN 30 Short Stories By The Author Of The Bestselling Novel SUMBAT.

    10 thoughts on “EPUB ✼ CERPEN Author Faizal Sulaiman – Playutopia.us


  1. says:

    2.20 untuk koleksi cerpen Faizal Sulaiman in Cover buku ni cantik Aku suka Koleksi cerpen yang banyak mengisahkan mengenai pelbagai ragam manusia di dunia ini yang sebenarnya memang ada dan mungkin berlaku di sekitar kita Mungkin juga mampu untuk kita ambil sebagai pengajaran dalam meneruskan keberlangsungan hidup.TapiKebanyakan cerpen di dalam ni buat aku rasa, kenapa begini , Dah habis , Aik Itu je Seperti kebanyakan cerpen cerpen di dalam ni hendak dihabiskan dengan segera Ba 2.20 untuk koleksi cerpen Faizal Sulaiman in Cover buku ni cantik Aku suka Koleksi cerpen yang banyak mengisahkan mengenai pelbagai ragam manusia di dunia ini ya...


  2. says:

    Sukar untuk memilih mana satu cerpen kegemaran kerana setiap satunya punya rencah dan kisah yang tersendiri Apa pun, aku kira himpunan cerpen yang termuat dalam antologi ini tiada satupun yang punyai faktor wow kepadaku Banyak cerpen yang termuat seolah olah bagaikan ditulis secara tergesa gesa sehinggakan aku rasakan banyak lompang kosong yang terbiar Amat merugikan kerana pada hemat aku, banyak cerpen yang berpotensi untuk menjadi amat bagus, tetapi aku dikecewakan apabila kisahnya sepert Sukar untuk memilih mana satu cerpen kegemaran kerana setiap satunya punya rencah dan kisah yang tersendiri Apa pun, aku kira himpunan cerpen yang termuat dalam antologi ini tiada satupun yang punyai faktor wow kepadaku Banyak cerpen yang termuat seolah olah bagaikan ditulis secara tergesa gesa sehinggakan aku rasakan banyak lompang kosong yang terbiar Amat merugikan kerana pada hemat aku, banyak cerpen yang berpotensi untuk menjadi amat bagus, tetapi aku dikecewakan apabila kisahnya seperti yang aku beritahu tadi, bagaikan ditulis secara tergesa gesa.Beberapa cerpen yang muncul di awal aku kira cukup bagus dan berjaya mem...


  3. says:

    Maaf penulis3 bintang sahaja mampu ku berijika di letakkan keempat2 koleksi cerpen drpd penulis FIXI, koleksi cerpen beliau hanyalah berada ditangga ke 4sekurang2nya cerpen Shaz Johar tu menghiburkantapi yang ini, sedikit sebanyak membantutkan mood membaca aku sahajaWalaupun permulaan cerpennya agak menarik tp bila menghampiri penamat buku, penulis seperti hilang taring dalam berkarya abaikan cerpen2 yg diwujudkan kembali drpd naskah edisi terhad KOPI, BOLA KLCC di penghu Maaf penulis3 bintang sahaja mampu ku berijika di letakkan keempat2 koleksi cerpen drpd penulis FIXI, koleksi cerpen beliau hanyalah berada ditangga ke 4sekurang2nya cerpen Shaz Johar tu menghiburkantapi yang ini, sedikit sebanyak membant...


  4. says:

    Membaca dan seterusnya mengulas penulisan Faizal Sulaiman yang sinonim dengan sajian makanan adalah umpama meletakkan diri sebagai juri pertandingan masakan Setiap terbitan rasa yang diolah daripada pelbagai ramuan dihalusi sedalam dalamnya mengikut citarasa masing masing Berdasarkan selera bacaan aku, cerpen ini sudah cukup kaya dengan rencah dan bahannya Cuma kelemahan dari sudut persembahan yang tak mampu meledakkannya sebagai sebuah hidangan berpakej lengkap Idea idea yang ditonjolkan je Membaca dan seterusnya mengulas penulisan Faizal Sulaiman yang sinonim dengan sajian makanan adalah umpama meletakkan diri sebagai juri pertandingan masakan Setiap terbitan rasa yang diolah daripada pelbagai ramuan dihalusi sedalam dalamnya mengikut citarasa masing masing Berdasarkan selera bacaan aku, cerpen ini sudah cukup kaya dengan rencah dan bahannya Cuma kelemahan dari sudut persembahan yang tak mampu meledakkannya sebagai...


  5. says:

    Tuhan, bawa aku pergi dari sini, jauh dari sini Mana mungkin aku boleh hidup dalam cerita buku ini Urbanisasinya terlalu kuat dan aku mengalami kejutan budaya gitu Walhal aku membaca buku bahasa Melayu Maklumlah buku Fixi Penggunaan aku merupakan perkara biasa di tempat saya Mohon tiada yang tersinggung 30 cerpen dalam buku ini boleh dikatakan lebih separuh daripadanya tergantung 2 cerpen pula saya langsung tidak faham dan 1 lagi saya tidak baca langsung Secara relatif, aku lebih menyu Tuhan, bawa aku pergi dari sini, jauh dari sini Mana mungkin aku boleh hidup dalam cerita buku ini Urbanisa...


  6. says:

    Bila habis je baca buku Cerpen karya Faizal Sulaiman ni,EvilHani dok terpikir, Waa banyaknya dendam dalam buku ni gosok gosok tapak tangan Aku tak tau nak letakkan cerpen yang mana jadi feberet aku Lepas belek belek tajuk dan ingat balik jalan ceritanya macam mana, boleh aku katakan cerpen Romantika Boulevard ke Kota Timur, Biarkan Awan Itu Berwarna Merah Jambu, dan Noir yang aku paling suka Terus terang aku katakan, banyak cerpen yang berpontensi dalam buku ni tapi seakan tak sampai d Bila habis je baca buku Cerpen karya Faizal Sulaiman ni,EvilHani dok terpikir, Waa banyaknya dendam dalam buku ni gosok gosok tapak tangan Aku tak tau nak letakkan cerpen yang mana jadi feberet aku Lepas belek belek tajuk dan ingat balik jalan ceritanya macam mana, boleh aku katakan cerpen Romantika Boulevard ke Kota Timur, Biarkan Awan Itu B...


  7. says:

    Kurang menarik dan nampak macam tergesa gesa tapi aku puji penulis punya kebolehan menulis Abang bagi 2 bintang.


  8. says:

    Hmm


  9. says:

    Cerpen yang ditulis terlalu longgar dan lopong.


  10. says:

    Salah satu buku yang paling mudah untuk dihabiskan mungkin kerana gaya bahasanya yang mudah dan dilengkapi baris ayat yang tidak kompleks Penceritaan yang dekat dengan realiti, isu semasa dan juga bayangan atau plot yang mungkin terbit dalam benak setiap manusia namun bezanyaianya ditulis, dan yang lainnya sekadar berlalu pergi.Buku ini tarikannya mirip...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *